El
passat dissabte 14 de novembre, nens i nenes d’entre 5 i 8 anys van poder
participar en el taller “La petita Carlota”, el qual forma part del circuit de activitats
organitzades pel Comitè Català d’ACNUR destinades a sensibilitzar als més
petits sobre la temàtica dels refugiats des d’un punt de vista proper i
dinàmic.
dimarts, 17 de novembre del 2015
“La Petita Carlota” visita la Biblioteca Joan Coromines, al Masnou
dijous, 12 de novembre del 2015
“Escoltem els refugiats” participa en els actes del Dia de la Diversitat a l’Espai Jove de Fontana.
Durant els dies 9 i 10 de novembre, joves
estudiants d’entre 12 i 18 anys van poder participar en la sèrie d’activitats
de l’edició d’enguany del Dia de la
Diversitat, organitzat per la
Regidoria de Cicle de Vida, Feminismes i LGTBI de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona i que compta amb el suport de
l’Institut Municipal d’Educació i
l’Agència Europea dels Drets Fonamentals.
Durant les dues jornades els joves van poder conèixer la tasca d’entitats de referència de la ciutat en defensa dels Drets Humans i van poder reflexionar-hi conjuntament en diferents espais que afavorien la interacció entre els joves: diversos, diferents i totes i tots iguals en drets.
Durant les dues jornades els joves van poder conèixer la tasca d’entitats de referència de la ciutat en defensa dels Drets Humans i van poder reflexionar-hi conjuntament en diferents espais que afavorien la interacció entre els joves: diversos, diferents i totes i tots iguals en drets.
El Comitè Català per als Refugiats – Catalunya
amb ACNUR vam proposar el taller “Escoltem els refugiats”, que
consisteix en la realització d’una xerrada per part d’una persona refugiada i/o sol·licitant d’asil. Els joves van poder conèixer en primera
persona la història de la Katherine i van visionar el vídeo “Ser Refugiat a Catalunya” en el que la Kaissa, el Mamadou i la Romina
també expliquen les raons per les quals van haver de fugir dels seus països
respectius i com ha estat la seva acollida a Catalunya.
L’objectiu d’aquest projecte és millorar el
coneixement dels fenòmens migratoris entre la ciutadania, en definitiva, trencar
estereotips i prejudicis respecte les persones nouvingudes i apropar als joves
la realitat que viuen les persones refugiades arreu del món.
dimarts, 10 de novembre del 2015
Jo em dic brisa visita l'escola Ponent de Tarragona
Els alumnes de 4rt de primària van poder escoltar de primera mà el testimoni d’una persona refugiada, la Katherine.
Aquest 6 de novembre, la Katherine i
l’Adriana, col·laboradores del Comitè Català d’ACNUR, es van desplaçar a
l’escola Ponent de Tarragona en el marc del Circuit de Tallers “Fem-los
créixer”, una proposta educativa basada
en el recurs “Jo em dic Brisa, i tu?”
En aquest taller, els infants van escoltar el
conte “L’ametller
no va poder fugir” i després van
tenir ocasió d’escoltar el testimoni de la Katherine, qui els va explicar que va
sortir del seu país, Colòmbia, ara fa 15 anys, perquè va rebre amenaces contra
ella i els seus companys per la seva tasca educadora a organitzacions
comunitàries. La Katherine va explicar també
com va ser la seva acollida, com va continuar treballant com activista en favor
dels drets de les persones refugiades i migrants i va poder respondre totes les
preguntes dels alumnes.
A més, durant el transcurs de la jornada, els
atents assistents van conèixer com treballen les organitzacions humanitàries en
contextos de conflicte i van poder tastar un Plumpy Nut, pasta de cacauet que
es proporciona als infants que arriben als camps de refugiats amb problemes de
malnutrició.
Per acabar, un cop finalitzades totes les
activitats previstes, cadascun dels petits va rebre una polsera “acreditativa” com
Ambaixadors de l’ACNUR, destinada a fer-los sentir orgullosos de formar part
del cada cop més nombrós de nens i nenes que prenen consciencia de la situació
que pateixen aproximadament 60 milions de persones desplaçades per la força.
dimecres, 28 d’octubre del 2015
Saint Peter´s School se solidariza con las personas refugiadas
En la quinta ocasión de la
celebración “Peace One Day 2015” la
escuela rinde homenaje a las personas
refugiadas y recauda 3000€ que dona al ACNUR para apoyar a las personas
sirias.
En un acto de celebración realizado el pasado día 28 y con motivo del Peace
One Day 2015, diferentes estudiantes leyeron unas palabras sobre la realidad de
las personas refugiadas y se solidarizaron con su situación mediante el
encendido simbólico de dos velas creadas
por todos los estudiantes del centro, que durante toda una semana habían
derretido y juntado la cera de más de
600 velas pequeñas.
La jornada estuvo amenizada por la actuación de una estudiante que cantó en
directo la canción “We are the World” del cantante Michael Jackson que los
alumnos y alumnas siguieron con sus manos y acompañaron en los coros. Siguiendo
la letra de la canción “We are the ones
who make a brighter day, so let´s start giving” se encendieron las dos
velas creadas por todos los estudiantes del centro.
Esta actividad ha servido para acercar la realidad de las personas
refugiadas a la comunidad educativa y ha tenido como resultado la recaudación
de casi 3000 euros que se han donado al
Alto Comisionado de las Naciones Unidas para los Refugiados, ACNUR, para ayudar
a mejorar la situación de los 10 millones de personas que se han visto
obligadas a abandonar su hogar en en
Siria.
Tras cinco años de guerra en Siria, millones de personas han tenido que
huir y abandonar sus casas y todo lo que tenían para intentar buscar seguridad
en otros países. La emergencia de los refugiados sirios es una de las
mayores crisis humanitarias de nuestro tiempo y las necesidades de
estas familias siguen aumentando. Hombres, mujeres, niños y niñas,
personas mayores, enfermos/as... han huido de un terrible conflicto que ha
generado ya más de 4 millones de personas refugiadas. Los países limítrofes
están al límite, miles de familias están intentando sobrevivir como pueden en
condiciones muy difíciles y muchos refugiados/as están poniendo en peligro su
vida tratando de llegar a Europa.
En el siguiente link puedes colaborar con el ACNUR para dotar con
protección y asistencia a las personas que más lo necesitan: https://www.eacnur.org/content/ayuda-siria
Etiquetes de comentaris:
Peace One Day; ACNUR,
Siria; St.Peter´s School;
dimecres, 17 de desembre del 2014
Arranquem el curs 2014-2015!
2015 és una data clau en l’agenda internacional donat que finalitzen els Objectius Del Mil•lenni. En termes globals s'han aconseguit progressos; però és evident que aquests avenços han estat desiguals arreu del món i que cal seguir treballant.
Aquest curs arranquem amb l’activitat “Escoltem els Refugiats”
desenvolupada a
l’Institut Can Puig a St.Pere
de Ribes, amb el
testimoni de la Liliana,
col•laboradora
del Comitè Català amb
l’ACNUR. És important que els alumnes coneguin els diferents conceptes relacionats amb
les migracions forçoses, com són la diferència entre un visitant i un migrant,
els diferents tipus de migracions i els conceptes d’asil i refugiat. És per
això que a l’activitat “Escoltem els Refugiats” un dinamitzador del Comitè
Català de l’ACNUR
desenvolupa una petita presentació on es repassen tots aquests conceptes en
forma de conversació amb els
alumnes. Es tracten temes actuals com les
devolucions forçoses a la tanca de Ceuta i Melilla, la tragèdia de Lampedusa…
Tot de manera que l’alumne sigui conscient de què és un fenomen proper que es
repeteix diàriament i empatitzin amb la persona nouvinguda.
Després de la petita presentació, projectem un recurs audiovisual, el “Welcome
to my
country”,
un vídeo que retrata el dia a dia dels refugiats als camps de refugiats
d’Etiòpia.
Gràcies al recurs audiovisual, els alumnes entenen millor i interioritzen els conceptes prèviament desenvolupats, alhora que veuen d’una manera més propera quina és la realitat de les persones refugiades als camps. Després donem pas al protagonista de l’activitat, el testimoni en primera persona d’un refugiat.
Gràcies al recurs audiovisual, els alumnes entenen millor i interioritzen els conceptes prèviament desenvolupats, alhora que veuen d’una manera més propera quina és la realitat de les persones refugiades als camps. Després donem pas al protagonista de l’activitat, el testimoni en primera persona d’un refugiat.

Hercegovina, que va haver de fugir de casa seva als anys 90’s a causa de la brutal guerra civil que va posar fi a la vida de tantes persones. La Liliana aleshores tenia 19 anys, estava a punt de començar la universitat quan va esclatar la guerra i va haver de marxar del país. La seva historia va deixar als alumnes molt commocionats, i van voler fer-li moltes preguntes en acabar el seu relat. Molts es van apropar després per veure com podien col•laborar amb ACNUR o que podien aportar.
El mateix va passar quan vam anar a Lleida a l’
institut Josep
Lladonosa amb el Mamadou
de Guinea Conakry.
Després de la petita presentació i la projecció del vídeo,
el Mamadou
els hi va explicar de manera molt clara des d'on es trobava geogràficament el
seu país, com quina era la situació política i de vulneració de drets que el va
obligar a marxar, així com va ser la seva odissea fins a les platges de
Canàries. Després del llarg trajecte empres, i de la dificultat per fer tots
els tràmits fins a aconseguir la residència Espanyola, ens complau molt que el Mamadou
sigui una persona totalment integrada a la societat catalana, amb feina i amb
la voluntat de tornar al seu país a instaurar la democràcia.Des del Comitè Català de l'ACNUR volem agrair el teu suport per seguir desenvolupant aquest tipus d’activitats on els joves estudiants s’impliquen tant que sovint realitzen alguna activitat dins del seu àmbit d’influència que doni suport a les crides d’emergència de l’ACNUR. Comptem amb tots vosaltres en la difusió i sensibilització de la situació de les persones refugiades i en la lluita pel compliment dels drets humans.
Bones festes i bon any 2015!
dijous, 19 de juny del 2014
Commemoració Dia Mundial de les Persones Refugiades al Parlament i Lliurament Premis Concurs Educatiu 'Jo em dic Brisa, i tu?'
![]() |
'Tortell Poltrona', invitat d'honor al acte del Parlament. ©Catalunya amb ACNUR |
Avui ha estat un dia de festa al Parlament, "la casa de tots els catalans i catalanes", en paraules de la seva presidenta Núria de Gispert.
Els nens i nenes que han participat en el Concurs Educatiu 'Jo em dic Brisa, i tu?' han estat els grans protagonistes. Hi ha hagut moments emotius, aplaudiments, vídeos, discursos i una actuació estel·lar, la del Tortell Poltrona, fundador de Pallassos sense Fronteres.
Compartim amb vosaltres algunes de les imatges de la jornada:
![]() |
Els alumnes premiats, protagonistes de la jornada. ©Catalunya amb ACNUR |
Una representació dels alumnes guanyadors al millor vídeo (modalitat col·lectiva) agraeixen el premi. El reportatge 'Ajudem els infants refugiats', creat i protagonitzat per alumnes de 3er A de Primària de l'Escola La Sagrera de Santa Eulàlia de Ronçana, reivindica una educació universal i recorda a la Malala i a les joves segrestades a Nigèria.
![]() |
De esquerra a dreta: Victòria Camps, presidenta del Comitè Catalá de l'ACNUR; Núria de Gispert, presidenta del Parlament, i Jaume Mateu, president de Pallassos sense Fronteres. ©Catalunya amb ACNUR |
Durant la part més institucional de l'acte, han intervingut la presidenta del Comitè Català de l'ACNUR, Victòria Camps, la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert, i el fundador de Pallassos sense Fronteres, Jaume Mateu. Tots ells han elogiat els treballs presentats i han animat als nens i nenes a conèixer més de prop la situació de les persones refugiades.
Victòria Camps ha insistit en el gran valor que representa per la societat que des de l'àmbit escolar es promogui la reflexió i el coneixement i s'impulsin activitats en favor de la pau i la cooperació per afrontar els conflictes sense violència.
Per la seva banda, Tortell Poltrona ha recordat alguna de les seves experiències apropant somriures a nens i nenes de camps de refugiats d'arreu del món, des de 1992 fins avui dia.
Etiquetes de comentaris:
concurs educatiu,
educacio per la pau,
Malala
El concurs en el que tothom ha guanyat
Avui s'han lliurat els premis de la I Convocatòria del Concurs 'Jo em dic Brisa, i tu?' que, com sabeu, va néixer amb l'objectiu que els nens i nenes de tota Catalunya poguessin conèixer de prop què significa ser un refugiat o refugiada i expressar-ho a través d'una imatge, un vídeo o una carta adreçada a Malala Yousafzai.
Però, en aquest concurs en el qual guanya tothom, el jurat ha volgut reconèixer especialment l'esforç, creativitat i valor solidari dels següents treballs:
Finalment podem gaudir dels treballs guanyadors, encara que amb la ferma convicció de què entre tots ens hem repartit un únic gran premi, de valor incalculable, compartit per tots els nens i nenes participants i també per aquells que els han transmès els valors de respecte, pau i solidaritat que defensa la iniciativa: professorat, pares, mares, tutors, blocaires, voluntaris... Moltes gràcies pel vostre suport!
Però, en aquest concurs en el qual guanya tothom, el jurat ha volgut reconèixer especialment l'esforç, creativitat i valor solidari dels següents treballs:
- Modalitat individual. Fotografia. Autora: Jade Saldañe. 3er B de Primària. Escola La Sagrera. Santa Eulàlia de Ronçana.
- Modalitat individual. Carta a la Malala. Autor: Florin Lacatus. 6è de Primària. Escola Sant Àngel, Camarles.
- Modalitat col·lectiva. Vídeo. 'Ajudem els infants refugiats'. Creat i protagonizat per alumnes de 3er A de Primària Escola La Sagrera. Santa Eulàlia de Ronçana.
Els finalistes en la modalitat individual han estat la Xenia Cabrera i Olivia Sanz (carta a la Malala) i Nelson Murphy i Júlia Reinoso (fotografia).
Els premis s'han lliurat en un acte especial celebrat al Parlament de Catalunya i presidit per la presidenta del Parlament, Núria de Gispert, en el qual van participar la presidenta del Comitè Català de l'ACNUR, Victòria Camps; el director del Comitè Català de l'ACNUR, Joan Reventós, i Jaume Mateu ('Tortell Poltrona') fundador i president de Pallassos sense Fronteres.
El jurat ha estat conformat per representants de la Direcció General per a la Immigració de la Generalitat de Catalunya, de les Àrees d'Educació per al Desenvolupament de l'Ajuntament i la Diputació de Barcelona, de la Universitat Autònoma i membres de la Junta Directiva del Comitè Catalá de l'ACNUR.
Ells i elles ja han començat a canviar el guió, però encara falta molta feina per fer.
Bones vacances a tothom
i #seguim ;)
i #seguim ;)
Etiquetes de comentaris:
concurs educatiu,
Dia del Refugiat,
educacio per la pau,
Malala
Subscriure's a:
Missatges (Atom)