dimecres, 19 de juny del 2013

‘Jo em dic Brisa, i tu?’ torna el curs 2013-2014

“Un dia van venir molts avions i van llençar bombes sobre les cases del nostre poble que van començar a cremar. Per això vam haver de marxar.”

La Brisa
Hola. Sóc la Brisa, protagonista del recurs educatiu del Comitè Català de l'ACNUR Jo em dic Brisa, i tu? El meu personatge va néixer a l'abril de 2011 com a part del relat L'ametller no va poder fugir, al voltant del qual s'articulen totes les activitats que duem a terme amb nens i nenes de 6-12 anys en centres de Primaria i espais de lleure: tallers, jocs, debats, lectures...

Al món hi ha més de 45 milions de persones desarrelades per la força, a causa de guerres, conflictes armats i violacions del Drets Humans. Una xifra que augmenta any rere any. Les crisis humanitàries de Síria i Mali són exemples d'actualitat de com un conflicte pot canviar de sobte la vida de milers de persones innocents. I, com a part de la seva educació en valors, els infants no es poden quedar al marge.  És important que coneguin què significa ser refugiat i en què consisteix la condició d’asilat, donat que és un dels Drets Humans bàsics. La meva història i la de la meva família són un bon vehicle per a això: és un conte sobre solidaritat, pèrdua, supervivència i, a l’hora, esperança.

Gràcies a la col·laboració del alumnes i educadors del CEIP Igualada i de l’Esplai Espurnes d'Esplugues i el CAU Igualada durant aquest mes de juny hem fet diverses proves pilot per construir un circuit de tallers de cara al proper curs 2013-2014 i oferir-ho  a centres educatius i espais de lleure de la província de Barcelona.

Proves pilot a l'Escola Montbou. Juny 2013.
Volem comptar amb la vostra col·laboració, com a pares, educadors o entitats. No dubtis en descarregar el recurs o sol·licitar informació.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada